Wij heten u van harte welkom op de website van Buurtvereniging het Loo. Een actieve buurtvereniging die is opgericht op 3 oktober 1946 in de wijk het Loo en inmiddels ruim 72 jaar bestaat. Vanaf 2014 bestaat het bestuur uit 5 personen (zie foto). Jaarlijks organiseren wij tal van nieuwe en bestaande activiteiten voor jong en oud. Denk hierbij aan paaseieren zoeken voor de kleintjes, een stadswandeling, kleiduiven schieten, fiets- puzzeltocht, kaarten, rommelmarkten, filmavonden, paas- en kerstbingo, boswandeltocht op het Loo, mountainbiken in de bossen en nog veel meer. De vereniging telt ± 600 leden/adressen.

DSC 8675

Kosten van het lidmaatschap zijn € 7,- per jaar per adres. De contributie wordt eens per jaar persoonlijk geïnd in de periode maart/april. Persoonlijk om het contact met de buurt te behouden. Mocht u nog iemand kennen in de buurt die geen lid is meld deze dan aan via het email-adres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via een van de bestuursleden. Op onze website staat ook de agenda/activiteitenkalender, foto's van georganiseerde evenementen en het jaarboekje met een terugblik met verhaaltjes van onze leden over de activiteiten van 2018. Bovendien staat er op de website een ideeënbus waarin als u een idee heeft dit digitaal aan het bestuur kunt kenbaar maken.

In 2018 hebben wij als vereniging ook te maken gekregen met veranderde wet- en regelgeving m.b.t. de privacy. De algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is vanaf 25 mei 2018 van toepassing en dit leidt ertoe dat er door het bestuur een regelement is opgesteld hoe wij al vereniging om dienen te gaan met persoonsgegevens. Dit regelement vindt u terug op onze website.

In deze tijd van groener en duurzaam leven, kostenbesparing, digitalisering en automatiseren beschikt bijna iedereen over een e-mailadres. Vanaf 2019 zijn er ruim 170 e-mailadressen van onze leden die de uitnodigingen van georganiseerde activiteiten door de buurtvereniging het Loo voortaan digitaal ontvangen. Wij hopen dat dit aantal nog verder kan worden uitgebreid en verdubbeld kan worden. U helpt ons dan om kosten te besparen en groener te werken. U kunt dit doen door, indien u nog steeds een papieren uitnodiging ontvangt van de activiteiten, u aan te melden voor het digitaal ontvangen van de uitnodigingen door een email te sturen met uw naam, adres en telefoonnummer aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Wij zullen u dan een berichtje terugsturen ter bevestiging en in het vervolg ontvangt u de uitnodigingen digitaal.

Het Bestuur