Afbeelding2

bgfbgfbgfbfgf

Busreis (geschreven door een busreiziger)

marketplace panorama cropped

Hoera we mochten weer! Nadat de aankondigingen over de busreis bij onze leden was aangekondigd, kregen we direct enthousiaste buurtbewoners die (zodra ze konden) hun formulier ingevuld bij Primera Westra hadden ingeleverd. Aangezien het vanwege corona een paar jaar niet was doorgegaan, waren we enigszins huiverig of er wel voldoende belangstelling voor de reis zou zijn. Dit bleek gelukkig wel het geval.

Fijn was het dat we toch de mogelijkheid hadden om, ondanks alle verbouwingen aan de Gemzenstraat, als vertrekpunt De Arkel konden gebruiken. Alle medewerking werd ons daarbij geboden. Dus op dinsdag 17 mei jl., een stralende dag, verzamelden de 31 buurtbewoners in de al gereedstaande bus van GEBO-reizen. We hadden een vrouwelijke chauffeur en de reis kon beginnen richting Otterlo, alwaar ze in restaurant 'De Waldhoorn' al naar ons uitkeken. Na de koffie met iets lekkers werd door een vrouwelijke boswachter het één en ander uitgelegd over de Veluwe. Zij legde het verschil uit tussen herten en reeën en toonde daarbij de geweien van beide dieren. Dit deed ze zo enthousiast dat je kon merken dat ze er zelf veel plezier in had.

Daarna hadden we een heerlijk driegangen diner, waarbij het Veluwse stoofpotje zeker niet mocht ontbreken. Na deze maaltijd gingen we met een grote huifkar, getrokken door een jeep, op Safaritocht door het 'Planken Wambuis', waar wij wilde paarden en Schotse hooglanders zagen. Helaas troffen we geen wild aan, die waren waarschijnlijk ook een dagje uit. We kregen een fijne uitleg door de begeleider over de bezienswaardigheden die we onderweg tegenkwamen. Ondanks dat wij zelf op de Veluwe wonen, viel er voor ons toch ook nu weer veel te leren.

Weer met de voeten op de Veluwse bodem hebben we nog een gezellige nazit gehad in een fijne sfeer. Om 16.30 uur gingen we weer huiswaarts. Ik denk aan de reacties te horen dat we een fijne dag hebben gehad. Prettig te vermelden dat we naast onze vaste 'deelnemers' ook een paar nieuwe gezichten hebben gezien. Ik zou zeggen: "tot volgend jaar!"

"Een busreiziger"